Jumaat, Disember 18, 2009

Argument is the worst sort of conversation



by: "Zaiba Saeed" {Islamic Mailing Group}

Bismillah.


These days it's a common sight to see people arguing via comments on many of the Islamic pages on the Internet. While reading such comments, it makes us wonder at many times if the person is arguing for the sake of proving their point, or rather for the Truth to be known.

If the argument is for the sake of proving their point only, then this is what is said in the Hadith:

“Whoever sought knowledge for the purpose of using it to compete with the learned or showing ability to be contentious with stupid people, or to draw people’s attention to him, Allah will put him in hell.” (Authenticated by Al-Tarmidhī, on the relation of Ka‘b Ibn Mālik)



If the argument is rather for the Truth to be known, then this is what is said in the Qur'an:

"Let there be no compulsion in religion. Truth stands out clear from Error; whoever rejects Evil and believes in Allah hath grasped the most trustworthy hand-hold, that never breaks. And Allah heareth and knoweth all things." (The Qur'an: 2.256)


"So (O Prophet) exhort them (to the right path). (for) Your task is only to exhort. You cannot compel them (to accept the truth). Whosoever turns away and disbelieves, Allah will punish him with a mighty punishment. Surely to Us they will have to return, then it will be upon Us to call them to account (for what they used to do)." (The Qur'an: 88.21-26)

According to the above Ayat, we should only let the Truth be known but not enforce it on anyone because the Truth is self-apparent. In the end, we can only pray that Allah [Subhanahu Wa Ta'ala] guides them to the right path.

When we argue, the devil joins us!

Once the Prophet [SallAllahu Alayhi Wasallam] was sitting with his Companions, and one person used insulting words against Abu Bakr [Radhiallahu 'Anhu] causing him pain. But Abu Bakr [Radhiallahu 'Anhu] remained silent. The person again used bitter words against Abu Bakr [Radhiallahu 'Anhu], and still Abu Bakr [Radhiallahu 'Anhu] did not respond. The third time when this ignorant person hurt Abu Bakr [Radhiallahu 'Anhu] with his tongue, Abu Bakr [Radhiallahu 'Anhu] tried answering back.
At this point the Prophet [SallAllahu Alayhi Wasallam] got up. Abu Bakr [Radhiallahu 'Anhu] asked him, “Are you displeased with me, O Messenger of Allah?” The Prophet [SallAllahu Alayhi Wasallam] replied, “No, but (when you remained silent) an angel came down from the heaven responding to this man’s talk. But the moment you started replying to that man, the angel went away and the devil sat down. And I cannot sit where the devil is sitting.” (Abu Dawud B41#4878)




Some points to remember if we are involved in an argument:
(whether here on the Internet or in person)

1.
"Invite (all) to the way of thy Lord with wisdom and beautiful preaching; and argue with them in ways that are best and most gracious: for thy Lord knoweth, best who have strayed from His Path, and who receive guidance." (The Qur'an 16.125).

First of all, if the topic of dispute is not an Islamic one, then it is better to be quiet and not waste our time and effort on something that is not beneficial. If it is in regards to Islam, then as the above Ayah states, we must be polite and choose our words carefully. We should not insult, curse, swear, or get angry. We should always remember that we are representing how a Muslim behaves to everyone around us [i.e. adults and kids]. We should not do anything to blemish the image of an Ideal Muslim.


2. We should keep an open mind. Sometimes because of our limited knowledge, we believe that our opinion is the correct one. However, it could be that the other person's argument could actually be the Truth.

3. We should not assume that there is only one correct answer. There are many topics that have different opinions between the Scholars. We may believe one to be true, but that does not mean the other person is wrong. However, what is stated as Haram is Haram, Halal is Halal, and doubtful is better to avoid as per the below Hadith:

Prophet Muhammad [SallAllahu Alayhi Wasallam] is reported to have said:"Halal is clear and Haram is clear; in between these two are certain things that are suspected. Many people may not know whether those items are Halal or Haram. Whosoever leaves them, he is innocent towards his religion and his conscience. He is, therefore, safe. Anyone who gets involved in any of these suspected items, he may fall into the unlawful and the prohibited. This case is similar to the one who wished to raise his animals too close to a restricted area, so that the animals may step into that area. Indeed for every landlord there is a restricted area. Indeed the restriction of Allah are the Haram." (Sahih Bukhari & Sahih Muslim)



4. Our intention should only be to inform the other person of the Truth. It should not be to make them think that we are right, or that we are very knowledgeable, or to make them feel inferior.

5. We should only provide guidance given in the Qur'an and Hadith with reference in regards to the topic of dispute. We should not include our personal opinions or present day scenarios. We should remember that Islam is a perfect religion for all times.

6. Lastly, if we do not have any knowledge of the topic, then we should not try to get involved just for the sake of argument. This will not only take a lot of our time and effort, but in the end it might make us lose some respect in the minds of others.

Finally, we should always remember this Hadith when we are involved in an argument:

"I guarantee a house in Jannah for one who gives up arguing, even if he is in the right; and I guarantee a home in the middle of Jannah for one who abandons lying even for the sake of fun; and I guarantee a house in the highest part of Jannah for one who has good manners.'' (Sunan Abu Dawud)



May Allah (Subhanahu Wa Ta'ala) help us All in keeping away from time and energy wasting arguments, and allow us to be one of those who help others as well as themselves in following the guidance given in the Qur'an and Hadith in our daily manners. Ameen.

by: "Zaiba Saeed" {Islamic Mailing Group}

Isnin, Disember 14, 2009

Every Time He Improves in Worship, He Goes Back to Sin



Every Time He Improves in Worship, He Goes Back to Sin


I heard on a tape that some people are filled with self-admiration when they increase their acts of worship, so Allaah causes them to commit sin so that they will realize that they are still slaves who have no right to admire their deeds, and whatever they do is still only a little.
Am I one of these people ? Is what I understood from that tape correct?



Praise be to Allaah.


What you have mentioned – that Allaah may test a person with sin in order to bring him back to Him, and so that he will not admire himself – has been mentioned by some of the scholars.



Ibn al-Qayyim (may Allaah have mercy on him) said:



“Sin may be more beneficial for a person, if it leads him to repent, than doing a lot of acts of worship. This is what is meant by the words of one of the salaf:



‘A person may commit a sin and enter Paradise because of it, or he may do an act of worship and enter Hell because of it.’



They said: ‘How is that?’



He said: ‘He may commit a sin and continues to think about it, and when he stands or sits or walks he remembers his sin, so he feels ashamed and repents and seeks forgiveness and regrets it, so that will be the means of his salvation.



And he may do a good deed and continue to think about it, and when he stands or sits or walks he remembers it and it fills him with self-admiration and pride, so it is the cause of his doom.



So the sin may be the factor that leads him to do acts of worship and good deeds and to change his attitude so that he fears Allaah and feels shy before Him and feels humiliated before Him, hanging his head in shame and weeping with regret, seeking he forgiveness of his Lord.



Each of these effects is better for a person than an act of worship that makes him feel proud and show off and look down on people. Undoubtedly this sin is better before Allaah and is more likely to bring salvation than one who admires himself and looks down on others, and who thinks that he is doing Allaah a favour.



Even if he says words that indicate something other than that, Allaah is the Witness over what is in his heart. Such a person may feel hatred towards people if they do not hold him in high esteem and humiliate themselves before him. If he were to examine himself honestly, he would see that clearly.” Madaarij al-Saalikeen, 1/299



Shaykh Ibn Uthaymeen said:



“How often is it the case that one of us will be better after committing sin than he was before.



In many instances a person errs and falls into sin, then he feels ashamed in his heart before Allaah and he turns to Him and repents to Him, so that he thinks of that sin all the time and continually regrets it and seeks forgiveness.



But another person may think that he is obedient (towards Allaah) and that he is one of the people who obey and worship Him, so he starts to admire himself and does not turn to Allaah, which adversely affects his religious commitment.



Allaah is Wise and may test a person with sin in order to set him straight, just as He may test a person with hunger in order to improve his health. Adam was only chosen after he had committed sin and repented therefrom.



As Allaah says (interpretation of the meaning):

“Then his Lord chose him, and turned to him with forgiveness, and gave him guidance” [Ta-Ha 20:122]



i.e., after he had sinned and repented, his Lord chose him and accepted his repentance and guided him. Looks at those who stayed behind from the campaign of Tabook – what happened to them? Undoubtedly their faith increased and they attained a higher status than they had before. Could the verses concerning them that will be recited until the Day of Resurrection have been revealed if they had not done that then repented to Allaah?”

al-Sharh al-Mumti, 3/66



It should also be noted that sin has a negative effect on a person in this world and in the Hereafter, if he does not repent and if Allaah does not bestow His mercy upon him.



There are causes for sin, so keep away from them so that you will be able to give it up. You should do the following things:



1 : Strive to keep company with good, righteous, pious people, and learn from them and their experiences.



2 : Always remember Allaah and recite Quraan, and adopt a daily wird (collection of duaas) that you recite every day without fail.



3 : Set yourself a program for learning Islamic knowledge etc.



4 : Set yourself an exercise program, or join a sports club



5 : Do a lot of naafil acts of worship, especially voluntary fasts, for this is an important means of resisting temptation and reducing desire.



6 : Strive in making duaa and ask Allaah to rid you of this forbidden sins and to strengthen your resolve.



7 : Avoid being alone as much as possible, because shaytaan prompts us to do sins when we are alone.



8 : Try to pray in the mosque, and pray qiyaam al-layl, because this will bring tranquility to the heart.



9: Finally, you have to repent continually, weep with fear of Allaah, humble yourself before Him, and ask Him to forgive you.



If you resolve firmly each time not to go back to that sin, then your nafs threatens to overwhelm you, then resist it.



“But as for him who feared standing before his Lord, and restrained himself from impure evil desires and lusts, Verily, Paradise will be his abode” [

al-Naaziaat 79:40].



If you give in, then repent anew, and renew your promise (not to do it again).



Do not despair of the mercy of Allaah, and do a great deal of naafil acts of worship and righteous deeds. “And perform As-Salaat (Iqaamat-as- Salaat), at the two ends of the day and in some hours of the night [i.e. the five compulsory Salaat (prayers)].



Verily, the good deeds remove the evil deeds (i.e. small sins). That is a reminder (an advice) for the mindful (those who accept advice)” [Hood 11:114].



May Allaah help us to do all that is good



http://www.islam-qa.com/en/ref/45001

Rabu, Oktober 28, 2009

Kalau tak tahu, cakap je tak tahu

Tanggal 25 Oktober 2009 (ahad) yg lalu, aku pergi ke satu shopping complex, hajat awalnya temankan kawan pergi shopping je (ali bin ahmad mmg nama sebenar :P), tp dah alang2 baru masuk gaji, shopping sekali, antara benda yg dibeli aritu adalah yg di sebelah ni, bluetooth handsfree tuk handset aku,

Kenapa pilih model ini? sbb model ni stereo n ada bass (tp x expect lebih2 pun dari bass earphone), cuma nya sedap juga la jejalan dengar mp3 dari fon, smbil dgr mp3, leh alert klu ada org kol ke ape, senang leh terus amik, nak nak kalau tgh drive.

Masa beli, aku tanya kat org kedai, "benda ni connect laptop yg ada bluetooth leh dak, nak dgr lagu dari laptop", dia selamba yakin "tak boleh, sbb ni ntk fon", aku jadi mcm tak percaya, tapi kalau betul agak rugi, sbb aku biasa beli benda yg aku leh maksimumkan penggunaannya..hehe. Aku pun tanya la lagi sekali, betul ke taleh, org kedai tu terus da wat muka tak puas hati sikit sbb seoalah2 aku mempertikai kredibiliti dia sbg org kedai telefon, so mesti la banyak tau pasal fon. Aku pun pk panjang2, kemdian decide beli gak , and aku mmg tekad nak cuba connectkan gak dgn laptop.

Seperti yg dijangka, mmg boleh pun nak dengar lagu dari laptop guna earphone ni. Haih, ni la satu contoh org yg tak berani nak ngaku dia tak tahu, kemdian main bedal je cakap benda tu itu ini dan sebagainya.

Dalam agama pun ada gak jadi benda mcm ni, mentang2 da pakai nama ustaz, tanya lah apa soalan pun, kompom dia bg jawapan, main ikut selera dia dia rasa ok ke tak ok pendapat ttg sesuatu. Kalau dah tak tahu, ckap la tak tahu, ke malu nak ngaku, kemdian menipu?

Sekian untuk kali ini

Rabu, Oktober 21, 2009

Sekali lagi

Writer's block..ada banyak faktor..

  • da tade input baru
  • baru masuk fasa baru dlm hidup
  • gagal pengurusan masa -> tekanan
dan memana yg berkaitan

maaf, akan perbaiki diri, bukan untuk korang, tapi untuk diri sendiri jugak

Jumaat, September 25, 2009

Hai, saya Fuad dan saya seorang Muslim (bhg. 1)

Saya Fuad, saya seorang Muslim. Dari mana saya harus mula ya? Hmm.. tentunya mula dari perkara yang paling asas iaitu akidah.

Ramai yang tau sebut akidah, tapi sebutannya cuma lalu sekadar sebutan satu perkataan. Apa dia akidah ni?

  • merupakan satu perjanjian yang dibuat setelah meyakini dengan pasti.
Dalam konteks perbincangan saya ni, tentunya berkenaan meyakini akan keesaan ALLAH sebagai empunya tunggal mutlak seluruh alam ini.

Bercakap mengenai meyakini akan adanya satu empunya tunggal / satunya pencipta / pentadbir seluruh alam ini, adakah semudah dengan mempercayai apa yang diberitahu atau diajarkan oleh kedua orang tua kita sedari kecil?

Jika apa yang kita terima dari kedua ibu bapa sedari kecil adalah benar tanpa kita sendiri selidiki, maka mereka yang dilahirkan dan dibesarkan oleh keluarga yang bukan Islam pun sememangnya wajib percaya apa yang diinputkan kepada mereka sedari kecil?

Adakah cuma mereka yang dibesarkan oleh keluarga bukan Islam sahaja yang perlu mengkaji dan menyelidik akan kebenaran agama anutan yang diwarisi dari kedua orang tua mereka ?

Bagaimana dengan mereka yang dilahirkan dan dibesarkan oleh keluarga muslim? Adakah cukup dengan menerima sahaja input tanpa mengkaji Islam yang diwarisi? Adakah dengan mewarisi maka kita terus yakin dengan Islam, atau dengan cuma mewarisi kita baru MENGENAL Islam?

Meyakini memerlukan kepercayaan, dan kepercayaan memerlukan bukti yang sesuatu itu boleh dipercayai. Sudahkan anda kenal dan seterusnya percaya dan langsung terus meyakini?

Kita tengok rukun Islam yang pertama (kerana kita bicara mengenai akidah), disebut oleh nabi adalah Buniya al-Islam 'ala khomsin, an tasyhadu an laa ilaaha illa ALLAH wa anna Muhammadan rasulullah .....ila akhir hadis. <-- Terbinanya Islam atas 5 perkara: Menyaksikan (mempercayai/meyakini) bahawa TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH dan NABI MUHAMMAD ITU PESURUH (pembawa mesej) ALLAH.
Nabi sebut : an tasyhadu (menyaksikan), tasyhadu ini satu perbuatan, cukup dia meyakini TIADA TUHAN YANG LAYAK DISEMBAH MELAINKAN ALLAH dan MUHAMMAD UTUSAN ALLAH, maka dia sudah muslim.

Tapi, kita selalu dengar rukun Islam yang pertama adalah melafaz dua kalimah syahadah, orang melayu cuma faham "melafaz", syahadah itu perkataan arab, maka jadi lah seperti apa yang berlaku kepada Fatimah Tan, dia melafaz syahadah tapi tidak tasyhadu (meyaksikan/meyakini).

Bagaimana nak meyakini manakah satu Tuhan? Adakah cukup dengan mana satu Tuhan yang diperkenalkan kepada kita? Dalam urusan seharian sendiri kita tak terus terima bulat-bulat apa yang diberitahu kepada kita melainkan ada bukti yang mengesahkan, tapi bagaimana pula dengan mencari Tuhan?

Adakah kerana perkara berkenaan Tuhan ini sensitif, maka dibiarkan kepada ORANG AGAMA sahaja yang mengkaji dan belajar dan kita hanya mendengar dan menurut apa yang diberitahu oleh so called ORANG AGAMA?

Adakah bila mendapat title ORANG AGAMA, automatik dia takkan buat silap atau punya naluri jahat atau automatik naluri baik dia kuat tanpa dia usaha untuk menjadi seorang yang baik?

Ok, sebelum berbicara pasal agama dan mencari tuhan, kita undur sekejap ke belakang...betul ke ada tuhan?

Tau kan makna perkataan tuhan? Tuhan adalah zat yang kita tak dapat tidak kena akur segala apa yang disuruh dan meninggalkan segala apa yang dilarang olehnya. Bagaimana mungkin kita yang berakal ini boleh harus tunduk kepada satu zat?

Apa bukti adanya tuhan? Dan apa bukti tuhan yang dipilih itulah tuhan yang satu? Adakah cukup kita mendengar dan menurut segala apa yang diberitahu/ diajar oleh so called orang agama?

Ada banyak orang agama, ada orang agama-Islam, ada orang agama-bukan Islam, mana satu kita nak mendengar dan menurut? Adakah dengan mengambil kira mana satu yang kita dengar sedari kecil?

...akan bersambung ke bhg. 2

Ahad, Ogos 30, 2009

Renovation

Blog ini dalam proses pengubahsuaian.Major pengubahsuaian,dan tidak akan beroperasi selagi belum siap.

Jumaat, Ogos 21, 2009

Henti sebar hadith palsu Jibril tentang bermaafan di bulan Ramadhan

Henti sebar hadith palsu Jibril tentang bermaafan di bulan Ramadhan
Share
Wed at 12:48pm
Sila hentikan penyebaran hadis palsu yang telah disebarkan!!!!

Hadis yang disebarkan berbunyi begini:

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:
- Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
- Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
- Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya. "

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

*****Hadis ini telah dipalsukan buktinya diterangkan dibawah*****



RIWAYAT YANG ASAL (HADIS SAHIH)

آمين، فلما ارتقى الدّرجَة الثالثة قال: آمين، فلما نزل، قلن: يا رسولَ الله لقَدْ سمعنَا مِنْكَ الْيَوْمَ شَيْئاً ما كُنَّا نَسْمَعُه! قال: إن جِبْريلَ عليه السلام عَرضَ لِي فقال: بَعُدَ منْ أدرَكَ رمَضَانَ فَلِمْ يُغْفَرْلَهُ قلت: آمين، فلما رقيت الثانية قال: بَعُدَ منْ ذكرت عنده فلم يصلّ عَلَيْكَ فقلت آمين، فلما رقيت الثالثة قال: بَعُدَ مَنْ أَدرَكَ أبويهِ الكبر عنده أو أَحَدَهُمَا فلم يُدْخِلاَهُ الْجنَّةَ قلْتُ: آمين

Maksud hadis:

Dari Ka?ab Bin ?Ujrah (ra) katanya:

Rasulullah S.A.W bersabda: Berhimpunlah kamu sekalian dekat dengan mimbar. Maka kamipun berhimpun. Lalu beliau menaiki anak tangga mimbar, beliau berkata: Amin. Ketika naik ke anak tangga kedua, beliau berkata lagi: Amin. Dan ketika menaiki anak tangga ketiga, beliau berkata lagi: Amin. Dan ketika beliau turun (dari mimbar) kamipun bertanya: Ya Rasulullah, kami telah mendengar sesuatu dari tuan pada hari ini yang kami belum pernah mendengarnya sebelum ini.

Lalu baginda menjawab:
?Sesungguhnya Jibrail (as) telah membisikkan (doa) kepadaku, katanya: Celakalah orang yang mendapati bulan Ramadhan tetapi dosanya tidak juga diampuni. Lalu aku pun mengaminkan doa tersebut. Ketika aku naik ke anak tangga kedua, dia berkata lagi: Celakalah orang yang (apabila) disebut namamu di sisinya tetapi dia tidak menyambutnya dengan salawat ke atasmu. Lalu aku pun mengaminkannya. Dan ketika aku naik ke anak tangga yang ketiga, dia berkata lagi: Celakalah orang yang mendapati ibubapanya yang sudah tua atau salah seorang daripadanya, namun mereka tidak memasukkan dia ke dalam surga. Lalu aku pun mengaminkannya

Hadits Riwayat Bazzar dalam Majma'uz Zawaid 10/1675-166, Hakim 4/153 disahihkannya dan disetujui oleh Imam Adz-Dzahabi dari Ka'ab bin Ujrah, diriwayatkan juga oleh Imam Bukhari dalam Adabul Mufrad no. 644 (Shahih Al-Adabul Mufrad No.500 dari Jabir bin Abdillah)]



Dari Abu Hurairah ra. berkata :-

"Sesungguhnya Nabi saw telah naik ke mimbar dan berkata : Amin, Amin, Amin. Seorang bertanya kepada dia : Ya Rasulullah, Apa yang engkau lakukan ini? Baginda menjawab : Telah berkata Jibril kepadaku : Hambanya yang sombong, sempat bersama ibu-bapanya atau salah seorang darinya, tidak akan masuk syurga (kerana kesombongan terhadap mereka), Aku berkata : Amin, kemudian berkata malaikat: hambanya yang sombong apabila masuk Ramadhan tidak akan diampun dosanya (oleh Allah), Maka Aku berkata : Amin. Kemudian malaikat berkata : Seseorang yang sombong dimana nama engkau (Nabi saw) disebut kepadanya akan tetapi dia tidak berselawat kepada engkau, maka aku berkata : Amin."
[Hadith Riwayat al-Bukahri didalam Adabul Mufrad].

=============
Keterangan dan pengajaran:

Hadith ini memberi amaran dan pengajaran agar :-

a. berbuat baik kepada kedua ibu-bapa semasa mereka masih hidup.

b. lakukan amalan-amalan yang baik dan mohon banyak2 agar Allah mengampunkan dosa2 kita didalam bulan Ramadhan dengan melakukan ibadat dengan ikhlas, jangan sombong.

c. seseorang yang apabila disebut Nabi saw kepadanya. langsung tidak berselawat kepada baginda; maka inilah dikatakan orang yang berhidung tinggi/sombong!!


Sesiapa yang terlibat menyebarkan hadis palsu ini silalah hentikannya ia adalah kerana.....

Dalil Pertama
Barangsiapa yang dengan sengaja berdusta ke atas aku, maka tersedialah baginya tempat duduk dari api neraka.
[ Hadis Sahih (Mutawattir): Dikeluarkan Imam al-Bukhari, Imam Muslim, Ibn Majah, ad-Darimi dan lain-lain. Lihat Sahih al-Bukhari, hadis no ? 109 (Kitab al-Ilm, Bab dosa berdusta keatas Nabi shallallahu ?alaihi wasallam). Dikeluarkan Imam Muslim di dalam Sahih Muslim, hadis no ? 3 dan 4 (Muqaddimah - Bab berdusta keatas Rasulullah shallallahu ?alaihi wasallam).]

Dalil Kedua
Barangsiapa yang menceritakan dariku satu hadis yang ia sangka, sesungguhnya hadis tersebut dusta/palsu, maka ia termasuk salah seorang dari para pendusta.
[ Hadis Sahih: Dikeluarkan Muslim, Ibnu Majah, Tirmidzi, Ahmad. Lihat Muqaddimah Sahih Muslim. Lihat juga Musnad Ahmad (Hadis Daripada Samuroh Bin Jundud radhiallahu ?anh) dengan lafaz yang sedikit berbeza.]

Semoga kita dapat keberkatan dalam menyebarkan msg ini...... Wassalam...

p/s: artikel disalin tampal dari tulisan masri yang dikongsinya di facebook

Rabu, Ogos 12, 2009

Bila tau objektif...

Halim : "Objektif itu penting"

Sering terngiang-ngiang kata-kata halim tentang peri pentingnya objektif, dia selalu mengingatkan agar tahu objektif untuk memastikan kelancaran segala kerja buat yang diingini.

Orang yang memikirkan dan mencari jawapan kenapa dia dihidupkan kemudian dimatikan pastinya akan menjumpai tuhan yang selayaknya disembah dan seterusnya akan memilih Islam sebagai cara hidup.

Seterusnya orang yang tahu kenapa dia memilih Islam pastinya akan berdisiplin dalam berislam. Berdisiplin di sini dalam konteks menerima dan menyatakan sesuatu itu dari Islam cuma jika ia disandarkan kepada Kalam Allah (Al-Quran) dan kalam Rasul (As-Sunnah). Sifirnya tentunya mudah saja, sebelum Rasul diutuskan, sape yang tau bagaimana itu Islam? Dan bila turunnya Quran, siapa yang lebbih memahami al-quran dan Islam itu sendiri dikalangan manusia melainkan nabi?

Dalam Al-quran bukan hanya melakukan zina itu haram, tapi menghampiri zina juga haram. Melalui sunnah ar-Rasul, bagaimana praktis Islam itu didemokan. Direkodkan dari sunnah ar-Rasul bagaimana seorang sahabat yang melakukan maksiat dengan seorang perempuan, semua nya telah dilakukan kecuali zina, justeru dia datang kepada Rasulullah untuk dibersihkan, Rasulullah menyuruh beliau solat dua raka'at. (Ingatkan saya untuk meletakkan matan hadis ini).

Logikkan kenapa perlu ikut al-quran dan as-sunnah?

Begitu juga dengan ibadah, jika diketahui objektif, akan lebih menghargai dan menghayati setiap ibadah yang dilakukan. Kewajipan solat fardhu 5 waktu sehari-hari umpamanya, solat adalah merupakan saat kita berdialog dengan tuhan, alangkah indah jika setiap bacaan dalam solat kita fahami, pasti lebih terbekas solat ketika melakukannya apatah lagi jika mengetahui tujuan solat. Dalam as-Sunnah juga direkodkan Rasulullah mengumpamakan orang yang solat fardhu 5 kali sehari seperti orang yang di depan rumahnya punya sungai dan dia mandi 5 kali sehari, maka sudah tentu tiada lagi kotoran di badannya, mandi itu diumpamakan solat dan kotoran diumpamakan dosa-dosa manusia. Betapa ISLAM itu penuh dengan pengampunan dan CINTA dari ALLAH! Ruang pengampunan sentiasa ada!Hatta jika disempurnakan wudhu' pun akan diampunkan dosa setiap angggota wudhu'! Maha suci ALLAH yang Maha Pengampun!

Kenapa kita hidup? Kenapa kita muslim? Kita akan dipertanggungjawabkan dan dipersoal atas Islam yang kita akui kita anuti, adakah pada masa itu cukup kita beralasan "Saya bukan orang agama, jadi saya hanya ikut apa yang orang agama cakap", adakah semurah itu harga syurga ALLAH?

Sabtu, Julai 18, 2009

Promote Us! (Muslim & Non-Muslim Relations in Malaysia)

p/s: Sorry for the small space in my content column

Photobucket


.

Photobucket




Photobucket



Photobucket



Photobucket


Photobucket



Photobucket



Photobucket



Photobucket



Photobucket



Photobucket



Photobucket



Photobucket




Selasa, Julai 14, 2009

Coffee Talk Datang Lagi..

Monday, July 13, 2009





Coffee Talk Datang Lagi..





Assalamualaikum,

Bagaimana pendapat antum semua dengan Coffee Talk yang pertama ? Menarik ? Mendebarkan ? Menyengat ? Mencabar ? ... ..

Oleh demikian untuk mengoncangkan lagi semangat pemuda dan pemudi sekalian GMT sekali lagi akan membawa dengan program Coffee Talk yang lebih panas dan merangsang minda, butiran seperti berikut :

Topik : Unsur Syiah dalam Penulisan Faisal Tehrani

Universiti Penyampai : Universiti Malaya , Sdr. Mohd Rizal Bin Azizan

Tarikh: Sabtu , 18 Julai 2009

Masa : 9.00 PM

Tempat : Kafeteria , Surau Al- Mardhiyah , Taman Melawati

Sasaran : Semua Pelajar IPT / IPTS

Datanglah beramai-ramai yang mewarnai program tersebut.

*Bagi pelajar yang tidak mengetahui jalan ? , mempunyai masalah transport ?atau kekurangan budget untuk ke program tersebut ?, jangan malu atau segan sila hubungi Aiman ditalian : 019-3827525








1:24 AM

Isnin, Julai 13, 2009

marah..maRAH..MARAH!!!

Salam..lama sudah rasanya tidak menulis, blog ini makin sunyi.nasib baik abong ada menulis satu artikel ringkas yang mudah lagi menarik.

Dari hari ke hari, pasti ada benda baru yang dipelajari dalam hidup ini, sesuatu yang baru yang kekadang boleh "mengejutkan" keselesaan hati ini, dan jika disalah tafsir dan diberikan lebih emosi, dibimbangi akan mengundang satu perasaan yang juga merupakan fitrah manusia iaitulah peprasaan marah.

Bila agaknya kita berasa marah?
Ada ke situasi yang wajib marah?
Marah yang bagaimana yang perlu ditahan?

Marah biasa terjadi bila keselesaan kita tergugat, setuju?Dan keselesaan ini subjektif, setiap orang berbeza.Ada yang biasa je bila dimalukan, ada yang pantang ditipu dan ada pulak yang sebaliknya.

Bila kah situasi yang mewajibkan kita marah?Jom kita renung lihat bagaimana Rasulullah, kita sedia maklum Rasulullah dikeji dihina, dilakukan bermacam-macam tentangan oleh kafir Quraisy, tapi ada tak baginda membalas dendam kepada yang menentangnya?

Sebaliknya pula, bagaimanakah respon rasulullah jika sesuatu perkara itu melibatkan tauhid kepada ALLAH dan ISLAM?Tentu anda familiar dengan hadis tentang imam yang panjangkan bacaan sehingga orang lari?

Jabir bin Abdullah al-Anshari berkata, "(Mu'adz bin Jabal pernah shalat isya bersama Nabi. Setelah itu dia pulang dan mengimami kaumnya shalat itu. Kemudian 1/172) datanglah seorang laki-laki dengan membawa dua ekor unta penyiram tanaman, sedangkan waktu malam telah tiba. Ia kebetulan melihat Mu'adz sedang mengerjakan shalat. Orang itu lalu meninggalkan untanya, kemudian mendatangi tempat Mu'adz mengerjakan shalat. Tiba-tiba Mu'adz membaca surah al-Baqarah. Maka, laki-laki itu meninggalkan shalat dan shalat sendiri dengan ringkas. Kemudian apa yang dilakukannya itu diinformasikan oleh seseorang kepada Mu'adz, (lalu Mu'adz mengatakan, 'Sesungguhnya dia itu orang munafik.' 7/97). Kemudian sampailah informasi kepada orang itu bahwa Mu'adz mengecamnya. Lalu, dia datang kepada Nabi saw dan melaporkan tentang Mu'adz kepada beliau seraya berkata, 'Wahai Rasulullah, sesungguhnya kami adalah orang yang bekerja dengan tangan kami, dan kami menyiram tanaman kami dengan unta-unta penyiram tanaman. Tadi malam Mu'adz shalat mengimami kami, lantas ia membaca surah al-Baqarah. Maka, aku memisahkan diri dan shalat sendiri dengan ringkas. Tetapi, dia kemudian menganggap aku sebagai orang munafik.' Lalu Nabi saw bersabda (tiga kali), 'Wahai Mu'adz, apakah engkau tukang membawa bencana? Alangkah baiknya kalau kamu membaca "Sabbihisma Rabbikal A'la (surah 87. Al A'laa), Wasy-Syamsyi wa Dhuhaaha (surah 91. Asy-Syams), Wallaili idzaa Yaghsyaa (surah 91. Al-Lail), sebab di belakangmu ada orangtua, ada yang lemah, dan ada orang yang mempunyai keperluan."


Kita sebagai muslim percaya segala ketentuan adalah daripada ALLAH, dan hidup ini adalah untuk mengabdikan diri kepada ALLAH.ALLAH mendatangkan situasi yang menguji ketahanan marah kita dan juga situasi yang memerlukan kepada kita untuk marah, kedua-duanya adalah ujian sabar dan ujian betapa kita sensitif kepada cinta kita kepada ALLAH.

Dan bilamana hidup ini dikatakan untuk mengabdikan diri kepada ALLAH, maka kita perlu pandai tahan marah dan menggunakan marah pada tempat yang sesuai agar tahan marah kita atau marah kita itu dikira sebagai ibadah.

Jika ada kawan kita yang dilihat mengganggu keselesaan kita, maka jangan cepat saja menzahirkan marah ye idak?kerana bila difikirkan dengan akal yang waras, kenapa pula seorang yang digelar kawan atau sahabat mahu mengguris hati kita?Apatah lagi bila kawan atau sahabat itu adalah saudara seislam, persaudaraan islam merentas perbezaan parti, perkauman, dan apa jua jenis perkumpulan- indah persaudaraan Islam bukan?Bersatu atas satu tauhid.

p/s: Anda suka tak dimarahi?Jika tak, maka jangan lah marah orang lain ye dak? :P

Rabu, Julai 01, 2009

Asas-asas agama Kristian



Alhamdulillah, saya sempat mengikuti kelas Ust Lim Jooi Soon pada 30hb Jun 2009.
Moga Allah memberkati beliau dan meneguhkan beliau diatas jalan dakwah sunnah yang terbesar, yakni menyampaikan dakwah kepada sesame muslim dan juga kepada bukan muslim.

Sebelum kita masuk kepada focus utama, lebih enak kiranya kita mengenali serba sedikit mengenai apa itu Kristian.

Mengikut penjelasan wikipedia,

“The word comes from Greek Χριστιανός (christianos), from Χριστός (christos) meaning "the anointed one."[2] In the (Greek) Septuagint version of the Hebrew Bible, christos was used to translate the Hebrew מָשִׁיחַ (Mašíaḥ,) (messiah), meaning "[one who is] anointed” (http://en.wikipedia.org/wiki/Christian)

Ust Lim juga menerangkan maksud Kristian dengan mempunyai maksud yang sama. Menurut beliau, Jesus (Isa) diberi gelaran al Masih ( juga dikenali sebagai Messiah). Kemudian apabila Gospel di terjemah ke dalam bahasa Greek, yakni Christianos. Bila di sebut oleh bangsa Inggeris, ia ditukar kepada Christ, dan yang kekal sekarang ialah Christian.

Dalam kata lain ini bermakna, sudah terbukti bahwa agama Kristian ini adalah hasil tangan manusia. Namanya juga hasil dari cetusan minda makhluk yang bergelar homo sapien.

Kita dah selesai berkenaan nama agama Kristian. Sekarang kita menjeling sedikit kepada kitab pegangan mereka.

Ingin diingatkan disini, bahwa kitab pegangan mereka itu bukannya Injil, tetapi ia adalah Al-Kitab. Dalam bahasa Inggeris ia dikenali sebagai Holy Bible.

Jika kita (muslim) mengaku kitab mereka sebagai Injil, maka kita perlu beriman kepada Holy Bible itu. Bukankah kita diwajibkan beriman kepada semua kitab? Yang pasti, Holy Bible tidak termasuk didalam senaria kita-kitab yang patut kita imani.

Setelah kita semua bersetuju bahwa Holy Bible bukanlah Injil, maka suka untuk saya menyentuh atau kembali kepada fokus utama kita, yakni asas-asas agama Kristian.

1. Dosa Warisan.
2. Isa anak Allah
3. Salib
4. Trinity
5. Jesus adalah Tuhan



Dosa warisan.

Apabila menyentuh persoalan ini, kita akan dibawa kembali kepada kisah nabi Adam as yang diperdaya oleh syaitan, agar melanggar larangan yang telah ditetapkan oleh Allah kepada baginda, ketika didalam syurga.

Kita sebagai muslim dan mukmin, percaya daripada kisah ini bahwa Nabi Adam as telah melakukan kesalahan. Kita juga beriman bahwa Allah telah mengampunkan kesalahan baginda setelah baginda bertaubat.

Penganut kristian berbeza dengan kita. Mereka beriman bahwa Nabi Adam as telah melakukan dosa. Dosa itu belum diampunkan Allah. Lebih malang lagi, mereka mempercayai bahwa dosa itu diwarisi oleh setiap anak yang lahir setelah kematian Nabi Adam as.

Secara logiknya kita boleh bertanya kepada pengikut Kristian,

“ Jika ayah kamu bunuh orang, polis tangkap mak dan adik kamu, adakah kamu rela?”

Soalan yang lebih mudah ialah, “Jika ayah kamu makan cili, adakah kamu akan mer asa pedas?”

Atau jika mereka mengatakan bahwa dosa warisan itu adalah dari segi spiritual, kita boleh melukis gambar atau diagram MLM (Mult Level Marketing) kepada mereka.



Kita hanya perlu bertanya, “ Nyawa Nabi Adam as, siapa yang beri?”. Mereka pasti menjawab Allah. Kemudian kita tanya, “Nyawa manusia-manusia yang selain Nabi Adam as?”. Dan sekali lagi, mereka akan menjwab Allah.

Maka, dari sudut mana, manusia-manusia selain Nabi Adam as mewarisi dosa warisan itu?


Isa anak Allah.

Pengikut Kristian beriman bahwa Jesus (Isa) adalah anak Allah.

Sebenarnya, jika kita (muslim) atau bukan islam, betul-betul mengkaji kitab Bible, didalamnya ada mengakui bukan Jesus sahaja anak Allah. Bahkan ramai. Semua yang diakui sebagai anak Allah adalah mereka-mereka yang membuat kabaikan dan kebajikan.

Secara logika juga kita boleh berdiskusi begini:

“Anak kuda adalah kuda”.

Dari pernyataan kita bersetuju bahwa ia adalah kebenaran.

Dari kebenaran ayat diatas, kita dapati ada tiga ciri utama.

a) anak kuda dan ibubapa kuda adalah sama jenis
b) anak kuda dan ibubapa
kuda mempunyai permulaan (hidup) dan akhir (mati)
c) anak kuda wujud, kerna
mempunyai ibubapa. Begitu juga hasil kewujudan ibubapa kuda adalah kerna asbab
yang sama

Jika kita bersetuju Jesus adalah anak Tuhan. Maka jom kita lihat dan kaji.

a) Jesus adalah manusia biasa, manakala Tuhan adalah Tuhan, berbeda.
b) Jesus mempunyai mula dan akhir, tapi Tuhan tidak mempunyai mula dan akhir.
c) Tuhan dikatan ayah kepada Jesus, tapi adakah Tuhan juga mempunyai ayah dan ibu?

Salib

Pengikut agama Kristian percaya bahwa jika mereka beriman bahwa Jesus telah disalib, maka dosa warisan mereka akan terhapus, dan mereka akan dimasukkan ke dalam syurga.

Kita sebagai muslim dan mukmin beriman bahwa Nabi Isa tidak disalib dan tidak dibunuh.

Jika dikaji didalam Bible, sepanjang hidup Jesus, baginda dikatakan berkomunikasi dengan Tuhan dengan memanggil Tuhan dengan nama “Ayah”.

Tetapi jika kita perhati didalam filem Passion of Christ, dikala Jesus (yang dilakonkan) hendak disalib dan dibunuh, Jesus itu berkata, “God, God, God why you forsaken me?”

Logik tak, jika sepanjang riwayat hidup kita, kita memanggil ayah kita dengan gelaran ayah, tapi disaat nazak, kita memanggil ayah dengan nama, “Daddy, Daddy, Daddy”?

Trinity

Mula-mula, cuba kita minta dia nyatakan mengenai kepercayaan Trinity yang disebut dalam Bible. Pasti takkan ada.

Kepercayaan ini timbul hasil dari kisah semasa Jesus dibaptis di sungai Jordan. Pada ketika itu Jesus di sungai Jordan. Pintu langit terbuka, dan rohul qudus turun menjadi merpati (sebagai sayap dibelakang Jesus). Tuhan pula berada diatas (langit). Maka timbullah ideologi Trinity.

Keyakinan mereka didalam persoaalan ini ialah Tuhan itu Satu dalam Tiga. Dalam kata lain, Tiga dalam Satu.

a) Tuhan bapa = tuhan
b) Tuhan anak = tuhan
c) Tuhan rohul qudus = tuhan

Yang lebih alim mungkin akan menerangkan bahwa kosep Trinity ini adalah bermaksud ketiga-tiga Tuhan itu wujud pada waktu yang sama, tapi di tempat yang berbeda.

Mereka mungkin akan memberi contoh:

a) Ali anak kepada Abu
b) Ali suami kepada Abu
c) Ali ayah kepada Mamat


Secara logik tanpa berfikir, kita mungkin akan terus bersetuju dengan contoh yang diberi. Kerna dikatakan Ali adalah satu, dalam masa yang sama mempunyai tiga watak atau individu.

Tapi jika difikir secara mendalam. Jika pada 30hb Jun 2009, jam 9 pagi; Ali tinggal bersama isterinya di Kuantan, maka adakah Ali boleh wujud disisi Pak Abu yang berada di Jordan, pada waktu yang sama?

Dan jika anak Ali, pada waktu yang sama berada di Jerman, adakah Ali tetap wujud disisi Mamat (anak Ali) dalam masa serentak?

Kita juga akan menggunakan keyakinan mereka bahwa Jesus telah disalib dan dibunuh, jadi Tuhan yang tinggal hanyalah dua, bukannya tiga (mengikut kepercayaan mereka).

Jesus anak Tuhan

Kepada mereka yang sudah mengkaji Bible, sila nyatakan dimanakah bukti yang terdapat didalam Bible yang menyatakan bahwa Jesus itu Tuhan.

Juga tidak terdapat sebarang ayat didalam Bible, dimana Jesus mengaku bahwa dirinya adalah Tuhan.

Apa yang ada ialah mengenai Peter (anak murid Jesus yang paling kanan diantara 12 orang anak murid Jesus). Ada didalam Bible, dimana Peter menyatakan bahwa,

Jesus adalah seorang manusia, diutuskan Tuhan kepada manusia, dikurniakan
mukjizat dengan izin Tuhan, sebagaimana yang kamu semua tahu.

Selasa, Jun 16, 2009

Share Islam: Fate of Non-Muslims


Name of Questioner

Samuel - United Kingdom

Title

Fate of Non-Muslims

Question

Please don't consider this question offensive. I don't mean so. Though I'm not a devout Christian, I try to follow teachings of the Bible. I want to know how does Islam view my case, I mean, in what status will a person like me be in the Hereafter, according to what you Muslims preach: i.e. to be in Hell or Paradise. Mind you, I have belief that God exists, but I haven't found Him yet.

Date

30/Oct/2003

Name of Counsellor

Yusuf Estes

Topic

Muslim Belief

Answer

In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.


Dear Samuel, we would like to thank you for your question, and we appreciate the great confidence you have in us. We hope our efforts meet your expectations.

With regard to your question, we'd like to cite for you the statement of Sheik Yusuf Estes, Director of todayisalm.com, and National Chaplain WAMY, in which he states the following:

“First of all, we do not take offence at the question. Being a believer of Christianity and yet not tying into a particular denomination may actually be in your favor. This was my case ten years ago. I was a preacher for Christianity and an enemy to Islam. But due to my sincere efforts and sacrifices and willingness to overcome the natural tendency of the human toward prejudices and rationalization, Allah Bestowed His Mercy on me and allowed me to enter into Islam.

Your fate is totally up to Allah and we are speculating if we are talking one on one with an individual. You see nobody knows where he will wind up. We don't know if we will even live another day and we don't know where we will die either.

Always in Islam no one is asked about something he or she is unable to do or did not know about. If a person never heard of Islam, the Qur'an or the message of worshipping only One True God (Allah), then Allah would take care of that person in His own way and would be sure that he got his input. However, once a person has entered Islam he must do his or her best to follow Islam to the best of his / her abilities.

Allah mentions in the Qur'an several times the importance of believing correctly according to what He is telling us to believe and how to act on our belief.

If Allah dooms someone to Hell, it will only be because of one thing. He states clearly in the Holy Qur'an that He cannot forgive the setting up of partners with Him, but anything less than this, He can forgive.


Only the most wretched and criminal of humans will have to endure the eternal pain and suffering in the Fire of Hell. And may Allah save us from that, Ameen.

Here is a sincere piece of advice from one who has been through it. Coming into Islam means the sincere worship of only the True God of the Universe without any partners. This is well along the same teachings of the Old Testament and parts of the New Testament. So try thinking of Almighty God as a real God. Don't imagine Him as a "man" or a "cow." Then while thinking about the Mercy of Allah begin to pray deep down inside your heart something to the effect of:
"O God -- guide me."

Whomever Allah guides none can misguide him. And if Allah guides you then none can misguide you. And if He misguides someone, then there is no one to guide that person.

Everything in this life is to prepare us for the meeting with Allah after our deaths here. So keep this in mind while you are learning about Islam and Muslims.

Pray unceasingly, day after day, and be honest and sincere in all that you do. Allah doesn't need us at all. So obey His orders in all ways. Eventually, He will guide you to that which will make you submit to Him.


When you are sure that you are ready to surrender, submit, obey and do it in sincerity and peace, then you are ready to make your declaration of faith called the Shahadah.

That is the only thing that you really have to do on your own and none can do it for you either is to worship Almighty Allah directly and always ask Him for your needs.


But just as you would have no trouble in telling us who are mother or your father is, so it should be easy for you to tell us Who Your God is.

So I pray that you will receive Guidance from Above, Ameen.

I pray that Allah will forgive us our mistakes and errors and ask Him to guide us to all good things, Ameen.

Allah Almighty knows best.





Share Islam : Do you know who "ALLAH" is?!!



Do you know who "ALLAH" is?!!

The name "Allah" is a word that is heard quite often those days whether it is on the television or passed along in conversation. But most non-Muslims have no idea who Allah is.

Some mistakenly believe that Allah is a deity that Muslims worship similar to the way in which Buddhists worship Buddha. Others think that Allah is a man or a prophet. Just the name "Allah" is so shrouded in mystery because most people never take the time to unravel the meaning.
Rather they believe what they see portrayed in the heavily biased media and allow their fears to take hold of their chests instead of seeking out the truth for themselves.

The meaning of Allah is so simple. Allah is the Arabic form of the word "The One True God". Muslims worship the exact same God that Jews and Christians do. However, Muslims prefer to call God by His proper name Allah and refrain from using the word "God" itself since it can be attributed to so many other things. For example, in proper English the feminine form of "god" is "goddess" and let’s looks at Greek Mythology where the Greeks worshipped many "gods".


Muslims believe that Allah is the One and Only God without partners and that the name "Allah" is unique to the sole Creator of this World and everything in it. To liken Allah to another supposed god in any way shape or form is to commit the one unforgivable sin of shirk, or ascribing partners to Allah.

Islam is the only religion on Earth that remained purely monotheistic. Each time a Muslim prays to Allah, he has a meeting with the Lord of this World without an intercessor or mediator. Muslims believe in submitting their entire will to Allah through acts of worship, obedience and good deeds. Muslims believe that Allah is ever-present watching over His Creation and is always close to them.


Allah says in the Quran what means,

"And indeed we have created man, and we know what his own self whispers to him. And we are nearer to him than his jugular vein (by Our Knowledge)." (Qahf 50:16)


The Quran reveals that there are Beautiful Names of Allah, which is how Muslims get to know the Creator. Muslims are forbidden to ponder upon Allah’s appearance or to attribute Him to anything in this World as some faiths liken Allah to man. Islam rejects this entirely. We can know about Allah from His beautiful names of which Prophet Muhammad said:

"Verily, there are ninety-nine names of God, one hundred minus one. He who enumerates (and believes in them) them would get into Paradise." (Al-Bukhari)

Some of the names are:

Al-Wadud — the Loving
Al-Khaliq — the Creator
Al-Ahad — the One
Al-Aziz — the Mighty and Strong


According to Islam, the message of the Quran and the Sunnah of the Prophet Muhammad is the very same one that was given to the Jews and Christians.
However, meanings were lost in translation and the books revealed to past generations were corrupted and distorted by the hands of humans.

Allah gave mankind one final chance to be mindful of Him and to obey Him. And that chance came in the form of an unlettered man from the deserts of Arabia named "Muhammad" and through him Allah revealed His final revelation.

The Quran is the last book that Allah gave to humans and it is preserved which means Allah will safeguard it from corruption. Over the past 14 centuries, not a single letter has been changed or altered.
No more books or Prophets will come to this world. And it is up to humans as to whether they believe in this final message or turn their backs on it as scores have done before and continue to do every day.

The best way for humans to understand Allah as the Creator is to open their eyes and see His design. Who else but Allah could create a flower as perfect as the rose? Or cover Earth with so much vegetation and foliage that scientists today are still unearthing new species?


Allah is the Most Kind and the Most Merciful. All that Allah has asked for humans to do is to be pious, worship Him alone and be kind to our fellow man. In return, humans are the veritable owners of the Earth to rule it as they see fit as Allah continuously showers His innumerable blessings upon humanity as well as punishments for those who disobey and wreak havoc on the Earth.

Islam is not a new religion or something that a few simply chose one day to follow. Islam is a continuation of the previous messages that were revealed to past Prophets.


Prophet Muhammad seals the line of prophets who came to this world both to warn humans and give glad tidings of Allah's mercy. It is only through Allah's love and mercy for mankind that He bothered to send prophets so that we may know Him… the One and Only God.

"Need your comments and your evaluation "

By Yasmine Yaser
Published: 8/16/2008

Isnin, Jun 15, 2009

Share Islam :" The difference between God and Allah "


" The difference between God and Allah "

I think it is the time to know the difference between God and Allah.



At the beginning, I feel a linguistic analysis of the origins and meanings of the two terms, God and Allah, would be most useful.

According to most dictionary references, the majority of words currently in use today trace their source back to Latin, Greek or Old, Middle; German, French or Spanish, along even with reference sometimes to Hebrew or Sanskrit. Arabic is rarely referenced, which is another problem that needs to be tackled in a separate article.

Attempting to find the origin for the term, God proved to be quite fruitless as I perused all major English dictionaries, old and new. I welcome anyone’s proofs to the contrary, and, until such time as any are brought forward, I invite all to read this answer, which is based on what I consider to be the supreme truth, found in the Arabic language. Taken as a given that the concept of the word God in most minds is that of strength and giving, fairness and capability, I offer the possibility that the root can be found in the Arabic term Jude, which root is jawada - which is this meaning exactly. A related term in English would be the word "good".

Let us now look at the Arabic word Allah - we can immediately recognize the English word "all", indeed we have herein one of the best characteristics of Allah’s attributes; The All-Knowing, All-Seeing, All-Hearing, All-Merciful etc. Every baby born anywhere in the world has, as his first utterance the short "a" sound. No new born ever cried out with an "s" or a "t" or a "d" or a "b" sound! All exclaim the "a" as an expression of the oneness of humanity, in relation to its Creator. Also, all final deathbed gasps exhale the "h", the last letter of the name of Allah. This is because He is the First and the Last! When we scream in pain or cry out in fear or grunt and groan during strenuous exercise or disgust, or exclaim in joy or surprise, it is the very same… "ahhh", and not the "g" of the word God that we all emit. This reality is intrinsic in our innermost selves, something out of our control!!

Why is this so, you may ask. It is because the word Allah refers to the concept of that which all turns to for refuge and repose. Without finding this state of rest and security, we are in a constant state of frustration and irritability. Our souls all yearn to reach the place of contentment, which can only be found by knowing Allah as He has revealed Himself to us, in the Qur’an.

Another interesting facet of the two related languages is the relation of the words "man" and "woman". The word "man" (mim, nun) in Arabic is the personal pronoun for the human being, as in the English word "man". Both languages use the term also in the sense of "whom". Therefore, the usage of the term "man" is nearly identical in both languages!

The word "wa" in Arabic means "and". In English the word "woman" could be seen to be derived from the concept of a partner to the man. Therefore, the woman or "waman" as it might be more correctly rendered, can be construed as meaning "and-man" or "together with man", the couple which forms the very essence of the human race…
The reason why I referred to the letter "o" as an incorrect rendering in the English word woman is my idea that "o’s" and short "e’s" are extraneous additions to the correct pronunciations, found in the Qur’an. As these sounds were not originally revealed by Allah. The Qur’an is the only revelation, which has remained intact. Both the original Torah and Bible are non-extant and therefore, not open to analysis of their original linguistic aspects. The assumptions put forward regarding the Sumerian, Akkadian, Chaldean, Syriac, Aramaic and Hebrew roots, do not readily admit to these, being derived from the mother Arabic for obvious reasons.

Here, I shall offer a very plausible argument for my suggestion that Arabic is the true language of humanity, based on some concrete examples, with which we can form illuminating comparisons.

If Allah, the Eternal Unchanging Truth, chose to call Himself Allah… is it meet and proper for any created being to change His name? Do any of us have the power to move an atom in the universe without Allah’s first moving it and giving us the ability to be used, as His instruments?

Consider the usage in Hebrew of the word "Elohim". Elohim stands for the concept of the Supreme Being, along with His attributes. We Muslims say Allahumma for Allah and His attributes, or names and characteristics. Those who went astray, after they knew the truth from bani Isra’il is known in Arabic as "yahud". They were not content with the limitations of Allah in any fashion, and were always adding or deleting to that which Allah had ordained. Similarly, they do the same behavior today, with genetic engineering, euthanasia and cryonics etc., forever exceeding the limits of Allah, even in regards to life and death!

The word "Elohim" (plural of "eloha" - the powerful) was invented by them to resist the Almighty. "A" - The first letter of Allah’s name, was changed to "E" and the second was changed to "o". There are portions in the Pentateuch, which refer to Elohim and others, which refer to Yahweh and was changed to Jehovah only in the 14th century. It is read in Greek as Adonis and in Latin as Dominus.


Yet, Allah the Almighty, who is the "all in all" - does not ever change and thusly it would stand to reason, neither would His name. It is now and forever, as it was revealed in the Qur’an - ALLAH. And furthermore, I venture to claim that if the original Torah and Bible were extant for us to examine, we would find the word Allah there also. I wish to remind all sincere Christians, correctly following Jesus - who never called himself God - of the very first two of the Ten Commandments.

• I am the lord thy god, thou shall not have false gods before me.
• Thou shall not take the name of the lord thy god in vain.


Allah warns those who divide Him, as the sole to be worshipped and His total sovereignty over all His Creation (known in Arabic as tawhid al-uluhiyya and rububiyya) He also cautions against tampering with His very name. Would you not then glean from these two first commandments that those who prefer the "E" should be careful of taking the Holy Name in vain?

It is the One and Only we worship, Allah as He called himself… nothing is comparable to Him, never begot and was never begotten… Light of heavens and earth. The Transcendental, Who would not be incarnated, the All-mighty and All-compassionate.

"Need your comments and your evaluation"


By Yasmine Yaser
Published: 8/17/2008