Sabtu, April 05, 2008

Jom amalkan ! Memang efektif!

Al kisah suatu hari pergi lah melepak di bilik kawan dekat hostel MMU, penulis pun kongsikan satu info perihal kehebatan ulama' islam zaman dulu yang penulis yang terdapat dalam buku " Kunci Kejayaan Minda" tulisan Dr. 'Aidh Abdullah al-Qarni.

Info yang penulis kongsikan adalah berkenaan kata-kata Al-Sya'bi:

"Yang paling sedikit aku hafal ialah syair, jika kamu mahu, maka aku akan bacakan kepada kamu syair-syair itu selama sebulan penuh"


p/s: hebat kan ulama islam zaman silam :)


Maka kagum lah kengkawan penulis dlm bilik hostel berkenaan. Berkatalah seorang kawan penulis : " Orang dulu-dulu boleh la hebat macam tu, kita ni sekarang ada internet senang je dapat benda2 blue (lucah)"

Memang diakui sekarang kuat sangat godaan kearah maksiat berunsurkan nafsu syahwat ini, maka penulis ingin la berkongsikan amalan penulis yang penulis dapat rasa ianya efektif.

Dua doa yang warid dari nabi ini penulis amalkan.





Doa yang nabi ajar (pernah ada dalam post yg lalu) untuk selamat dari bisikan syaitan yang menghasut kepada segala perkara negatif


Dan ini :





Ini pulak doa selamat dari fitnah zina, yang jugak warid dari nabi (rujuk post sebelum ini untuk info lanjut berkenaan doa ini)


p/s: Antara waktu doa mengikut sunnah adalah sebelum memberi salam didalam setiap solat

Selamat beramal :)

Tiada ulasan: