Isnin, Mac 03, 2008

Nak Jadi Baik :)

Aku nak jadi orang baik,dan aku tau banyak dugaan dia nak jadi orang baik.Selalu aku cakap kat diri sendiri.."nak jadi baik kena tahan diri dari itu,ini bla bla bla "Dan ini yang selalu aku pegang.dan tak tau kenapa bila kepercayaaan ini yang aku pegang aku rasa beban,susah dan yang sewaktu dengannya.

Tetiba,nak dijadikan cerita,satu hari tu...terlintas dalam hati aku "Aku buat ini sebab aku nak tergolong dalam kalangan orang baik"(p/s:dalam hati aku tade la ayat skema mcm tu,itu adalah edited version kata hati aku..hehe).Tak tau kenapa,sejurus terlintas mcm tu,aku terasa satu keseronokan dalam hati,tenang dan menikmati sgt perasaan dari dalam itu.Seolah2 satu peraasaan yang memang aku inginkan dan lama dah aku tak rasa.

Terfikir sejenak,"Kenapa begini?".Adakah bila hendak menjadi individu yang berguna kita sepatut nya tak menakutkan diri dugaan2/cabaran2 yg bakal dihadapi?Adakah sepatutnya kita khabarkan /hiburkan diri dengan indahnya/mulianya/baiknya menjadi seorang yang berguna/adil/baik dan sebagainya.

Mungkin betul sepatutnya begitu,kekadang terasa diri ini berat sebelah,lagi menyayangi orang lain dari diri sendiri.Kalu kepada lain,selalu dikhabarkan dengan pekara yang baik2 agar dpt menaikkan motivasinya untuk berubah menjadi muslim yg lebih baik,tapi kepada diri selalu nya banyak disuruh bersabar je,seolah2 langsung tiada keseronokan yang aku leh dapat dengan mencuba menjadi muslim yg lebih baik.tak adil kan?So,fuad..insyaALLAH kau takkan rugi kerana nak jadi muslim yang baik,sesungguhnya datang bersama kepayahan itu kesenangan.InsyaALLAH.Jom islah diri! :)

*islah = memperbaiki diri

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Good your writing this...have big message writer relative wish to present to visitor,
only hereabouts I want submit my opinion viz very must writer make manipulation from the
message wish to be sent. Even if whatever, I want say good developed success to writer in the
future