Rabu, Mac 05, 2008

Lagi Kisah Berkenaan Pilihan Raya..heheh :)

Al kisah nak dijadikan cerita,tadi pergilah diri ini ke suatu tempat yg jaraknya lebih kurang 30-35 km dari sini(umah penulis).Ada hal,pulangkan barang kawan,disebabkan masalah teknikal yg timbul,terpaksalah tunggu sahabat ni.

Sementara tunggu,terlintas hati ni nak menggunting rambut,pergi lah cari kedai gunting rambut berdekatan sementara menunggu sahabat penulis selesai hal nya.Terjadi lah sikit dialog dengan empunya kedai gunting.Dia berbangsa india.Seorang uncle,ramah dia..selesa je saya.


Penulis:"Uncle,berapa ek harga kat sini,gunting rambut.RM8 ke RM10?"

Uncle :(sambil berseloroh,terkejut agaknya saya ingat caj gunting RM 10)
"Mana ada RM 10,Rm 8 je.Kalau nanti PAS menang,sini turun harga sehingga RM 5,kalau
BN menang mungkin akan naik harga."

Penulis:"Kalau Pas menang kat kawasan ni je?Turun harga?"

Uncle :"Turun RM 1" (sambil senyum seronok melayan saya menyembang)




Begitulah sikit dialog antara saya dengan uncle empunya kedai gunting tu.So tengok la,pekara positif jika BA menang.Hehe..RM 5 harga masa penulis kecik dulu kut.

Ape pun,undilah calon yang pada nilaian anda percaya pada undang2,takut nak langgar undang2 dan bikin serupa cakap.Undilah calon yang adil pada semua.

Tiada ulasan: